Projektnachrichten

Aktuelle Veröffentlichungen

Erste Ergebnisse der InNaBe-Repräsentativbefragung zu Einstellungen und Verhalten im Kleidungsbereich

Kleinhückelkotten S., Neitzke H.-P. & Schmidt N. 2017: Chancen und Hemmnisse für einen nachhaltigeren Kleidungskonsum. Erste Ergebnisse der InNaBe-Repräsentativbefragung 2017. InNaBe-Projektbericht 2017/1, Hannover

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Beiträge in Fachzeitschriften, Konferenzbeiträge und Projektberichte

Freudenreich B., Kaspar U. & Schaltegger S. 2015: From Fast to Slow Fashion: Management Challenges for the Sustainability Transformation of Business Models. In: Proceedings of ABIS Annual Colloquium 2015

Freudenreich B., Lüdeke-Freund F. & Schaltegger S. 2016: Value creation through business models - A stakeholder perspective. In: Value(s) for whom? The changing role of business in society. GRONEN conference proceedings

Glomb M. & Landsbek B. 2015: Upcycling: Modedesign gegen Verschwendung. In: Femnet e.V.: Sustainable Sourcing. Für Menschenrechte in der Mode, Bonn

Hansen E.G. & Schaltegger S. 2016: Mainstreaming of Sustainable Cotton in the German Clothing Industry. In Muthu S.S., & Gardetti M.A. (Hrsg.): Sustainable Fibres for Fashion Industry. (Band 1, S. 39-58). (Environmental Footprints and Eco-design of Products and Processes). Springer Science+Business Media Singapore. dx.doi.org/10.1007/978-981-10-0522-0_2

Gardemin D. & Kleinhückelkotten S. 2017: Slow Fashion - Chancen für einen nachhaltigen Kleidungskonsum? In: López, I. (Hrsg.): Corporate Social Responsibility und Wirtschaftspsychologie, Springer Gabler, Berlin

Gardemin D. & Kleinhückelkotten S.: 2016: Kleidungskonsum: Einstellungen und Praxis. Ergebnisse von Fokusgruppen in vier Milieusegmenten. InNaBe-Projektbericht 2016/1, ECOLOG-Institut, Hannover

Kleinhückelkotten S. 2017: Chances and constraints for more sustainability in fashion consumption in German social milieus. International symposium on Sustainable Fashion Consumption. Ulm university, Ulm (26.05.2017)

Kleinhückelkotten S., Gardemin D. & Neitzke H.-P- 2017: Chances for more sustainability in clothing production and consumption. SustEcon Conference: The contribution of a sustainable economy to achieving the SDGs. Berlin (25.-26.09.2017)

Landsbek B. 2017: Slow Fashion: Design and trends for sustainable clothing. International symposium on Sustainable Fashion Consumption. Ulm university, Ulm (26.05.2017) 

Leist J. 2016: Wie problematisch sind Chemikalien in Bekleidungstextilien? Pädiatrische Allergologie 03/2016: 42-45

Nebel K. 2015: Nachhaltigkeit und Recycling bei Textilien und Faserverbunden. Konferenz der Nachhaltigkeitsbeauftragten der Hochschulen in Baden-Württemberg, Robert Bosch Forschungszentrum der HS Reutlingen (27.03.2015)

Nebel K. 2015: Nachhaltigkeit bei Textilien und Faserverbunden. re4tex – Recycling Konferenz, Sächsisches Textilforschungsinstitut, Chemnitz (02.-03.12.2015)

Schaltegger S. 2015: 'Bis in den Kern' Markenartikel. Das Magazin für Markenführung 77 (10): 30-32

Schaltegger S., Lüdeke-Freund F. & Hansen E. G. 2016: Business models for sustainability: A co-evolutionary analysis of sustainable entrepreneurship, innovation, and transformation. Organization & Environment. dx.doi.org/10.1177/1086026616633272

Schaltegger S., Hansen E.G. & Lüdeke-Freund F. 2016: Business models for sustainability: Origins, present research, and future avenues. Organization & Environment 29 (1): 3-10. 
dx.doi.org/10.1177/1086026615599806

Strähle J. & Girwert F. 2016: Impact of a fashion fTRACE App on the perception of sustainability. J. Int. Business Research and Marketing 1 (2): 7-18. doi.org/10.18775/jibrm.1849-8558.2015.12.3001

Strähle J. & Wagner Y. 2016: Prosumer concepts in the outdoor fashion industry. Int. J. Economics, Commerce & Management 4 (2): 59–83

Strähle J. & Nebel K. 2016: Slow Fashion, Camplus Februar 2016: 49

Woznica A. & Hübner G. 2016: Preis, Textillabel und Priming beim nachhaltigen Kaufverhalten. Umweltpsychologie Summer School. Internationale Naturschutzakademie, Vilm (06.06-09.06.2016)

Woznica A. & Hübner G. 2016: Die Steigerung der Kaufbereitschaft und des Kaufverhaltens für nachhaltige Textilien. 50. Kongress der DGP, Leipzig (18.09-22.09.2016)

Woznica A. & Hübner G. 2017: An undefined friend increases registrations to a swap party. SustEcon Conference: The contribution of a sustainable economy to achieving the SDGs. Berlin (25.-26.09.2017)

Woznica A. & Freudenreich B. 2017: Motive activation in business models for sustainable textiles: A field study. International symposium on Sustainable Fashion Consumption, Ulm university, Ulm (26.05.2017)